dinsdag 3 maart 2015

Augoetin Poegustus


Even lekker rillen bij de titel. Het is zoals de kruising tussen een leeuw en een tijger. Je krijgt een teeuw of een lijger.

Iedere keer als ik de laatste jaren de Augustus van Primaporta zag opduiken op mijn scherm kwam een ander gezicht als stoorzender eroverheen. In mijn hoofd, wel te verstaan. Ik had dat vroeger ook met Osama bin Laden en Julia Roberts. En ja, Robertsfans, ik ben niet goed wijs. Maar doe toch maar eens de oefening.

Ik heb het gedaan met Poetin en Augustus. Hetzelfde platgenepen mondje, de jukbeenderen, dezelfde neus, dezelfde oogschaduwen. Mutatis mutandis uiteraard, we hebben tenslotte met een mediterraan en een slavisch type te doen. Het gezicht van Poetin zou ietsje kleiner mogen, met wat meer voorhoofd, maar daar hield de mij beschikbare foto helaas op.

En nu is het wachten op Augustuskenners die ons met redenen omkleed kunnen vertellen of er misschien nog meer gelijkenissen tussen beide personen te ontdekken vallen...

(Do you find more similarities - other than their appearance -,  between the two characters above? Don't hesitate to write:-)

Postscriptum: Niet in dezelfde geest, maar toch parallel, zag ik afbeeldingen op http://b4-16.tumblr.com/

1 opmerking:

Pieter zei

Hihihi, goed gedaan! :-)